Coca-Cola este una dintre mărcile globale care nu mai au nevoie de nicio prezentare. Toată lumea a auzit de compania aceasta și, implicit, de băutura cu atât de multe povești de-a lungul timpului. Adrian Preda este unul dintre oamenii pentru care Coca-Cola reprezintă însă mai mult: atât o colecție de sticle speciale și, uneori, rare, cât și prilejul de-a întâlni oameni interesanți care, adesea, devin și buni prieteni.
Cele 4 colecții de la Muzeul Colecționarilor pe care le poți vizita se numesc:
”Arta Tranșeelor (Trench Art) în România”, care îi aparține inginerului Cristian Dumitru și care numără cea mai mare colecție de obiective decorative din România, cu peste 350 de piese, adunate în peste 30 de ani, toate realizate de soldați, personal auxiliar al armatei, prizonieri de război sau civili și a căror proveniență e legată direct de un conflict armat sau de urmările acestuia.
”Colecția Coca Cola”, care îi aparține lui Adrian Preda și care numără 500 de sticle Coca-Cola și 450 de coastere.
”Colecția Aparate Foto Vintage”, care îi aparține Ralucăi Chipriade și lui Paul Aioanei și care cuprinde 67 de aparate, ce prezintă evoluția tehnicii fotografice folosită în captarea imaginilor timp de un secol.
”Colecția Ceasuri de Buzunar”, care îi aparține lui Cristian Galeru și care include 15 ceasuri mecanice, funcționale, replici ale ceasurilor celebre din secolele XVIII- XIX, originalele fiind produse de firma Atlas, un sub-brand al faimoasei companii de ceasuri Elgin Watch Company. Ceasurile din expoziție sunt fabricate în secolul XXI, dar sunt un omagiu adus seriei foarte populare din secolele trecute.
Când ați început să deveniți interesat de obiectele colecționate și cum s-a transformat acest interes într-o pasiune, respectiv colecția pe care o aveți în prezent expusă la Muzeul Colecționarilor?
Începerea colecției de sticle de Coca-Cola, ediții limitate, a venit pentru mine destul de natural având deja inoculat „microbul” colecționării de mai bine de 15 ani, când am început să dezvolt o atracție pentru sticlele de băuturi în miniatură. Prima interacțiune cu Coca-Cola a fost în anul 2016, când a fost lansată o sticlă de aluminiu special creată pentru Valentine’s Day. O sticlă roșie, plină de inimioare, ce mi-a atras atenția și mi-a trezit interesul de a căuta mai multe informații, mai multe sticle.
Astfel, am avut plăcerea de a descoperi o comunitate internațională vastă și primitoare. De alfel, orice tip de colecție, din dorința de a acumula cât mai multe piese, te duce inevitabil către alte zone ale lumii, unde prin interacțiunea cu alți colecționari alături de care împărtășești aceeași pasiune se creează relații de prietenie și socializare. Colecționarea devine astfel un stil de viață.
Prima interacțiune cu Coca-Cola a fost în anul 2016, când a fost lansată o sticlă de aluminiu special creată pentru Valentine’s Day.
Adrian Preda
Ce obiect din colecția dvs. este cel mai valoros din punct de vedere sentimental?
Mi-ar fi destul de greu să aleg un singur obiect. Însă pot spune că am dezvoltat o atracție deosebită către tematica Crăciunului, unde am încercat, și chiar reușit aș putea spune, să acumulez o multitudine de sticle atât din diferite perioade, cât mai ales din cât mai multe țări, acest segment reprezentând acum 1/3 din totalul colecției mele.
Ce credeți că a adus în viața dvs. colecția pe care o aveți și ce simțiți vizavi de ea din punct de vedere al preocupării, timpului pe care l-ați dedicat să o construiți și disciplinei?
Cu siguranță primul beneficiu adus este prietenia. Și nu mă refer doar la cele online, legăturile cu colecționari de pe întreg globul, ci la prietenie în adevăratul sens al cuvântului, oameni alături de care s-a creat o legătură strânsă incluzând membrii familiilor noastre, devenind o tradiție ca, cel puțin câteva zile pe an, să petrecem mici concedii împreună.
Care sunt cele mai neobișnuite locuri din care ați procurat obiectele din colecția dvs.?
Pentru mine nu a fost neobișnuit, ci mai degraba inedit. Am avut ocazia și plăcerea de a participa, de două ori, la întâlnirea internațională a colecționarilor din Paris, eveniment organizat de Clubul Colecționarilor Coca-Cola Franța, în parteneriat cu filiala locală a companiei.
Întotdeauna, pentru orice colecționar este o satisfacție când adaugă un obiect rar colecției sale.
Adrian Preda
Pentru ce obiect din colecție v-ați dat cel mai mult peste cap ca să-l aveți?
Sticla Coca-Cola Half Full.
Coca‑Cola a lansat în luna aprilie, 2019 campania Half Full, exclusiv în România, printr-o inovație de ambalaj, o sticlă plină doar de la jumătate în sus. Sticlele au fost create în ediție limitată, devenind un canal de promovare pentru știri și statistici pozitive cu și despre români, promovând exemple precum: elevi care câștigă în fiecare an sute de premii internaționale, performanțe din sport, artiști români recunoscuți internațional.
Pentru a intra în posesia unei astfel de sticle puteai participa la un concurs online. Nu am avut norocul de a mă număra printre cei 200 de caștigători ai sticlelor oferite ca premiu. Doar că nu am renunțat la dorința de a avea acestă sticlă și cutia ei de prezentare în colecție și prin numeroase încercări de a contacta o parte dintre câștigatori, am reușit să îi conving să îmi cedeze sticla premiu, unde după cum au spus chiar ei își regăsește mai bine locul și prețuirea.
Acum sunt mândru posesor a trei astfel de seturi, fiecare diferit: două ce conțin varianta Gust original al sticlei, dar diferă dimensiunea cutiei și una cu sticla de Coca-Cola Zero. Efortul a meritat pe deplin. Întotdeauna, pentru orice colecționar este o satisfacție când adaugă un obiect rar colecției sale.
Ce înseamnă pentru dvs. că aveți o colecție care acum e expusă într-un loc public precum Muzeul Colecționarului din Sun Plaza, unde poate fi văzută și de alți oameni?
Mulți dintre apropiații mei, și nu numai, știu că de câțiva ani îmi doream organizarea unei expoziții, iar provocarea lansată de Sun Plaza a transpus această dorință în realitate. Un bun prieten spunea că: „Valoarea unei colecții vine când e vizibilă publicului larg!”, Muzeul Colecționarilor din cadrul proiectului Pop-up Museums fiind acum prilejul meu de a aduce în lumina reflectoarelor această colecție.
De câțiva ani îmi doream organizarea unei expoziții, iar provocarea lansată de Sun Plaza a transpus această dorință în realitate.
Adrian Preda
Ce v-ați dori să înțeleagă oamenii din colecția dvs. și cu ce mesaj v-ați dori să rămână în suflet?
Cred că vor fi plăcut surprinși să vadă sticle ce reflectă colaborări celebre ale companiei Coca-Cola cu branduri de renume din diverse domenii de activitate, sticle despre a căror existență poate nu ar fi știut. De asemenea, ar putea remarca o reconstituire vizuală a istoriei, mai ales prin sticlele expuse în vitrina dedicată producției românești, unde vor vedea produse ce le vor trezi amintiri plăcute. Și cine știe, poate chiar le va trezi interesul de a colecționa și ei.
Muzeul Colecționarilor închide seria evenimentelor Pop-Up Museums din 2021, un proiect cultural Sun Plaza, care și-a propus să aducă muzeele mai aproape de bucureșteni într-o serie de expoziții neconvenționale. Inițiativa a debutat în 2020, cu expoziții realizate alături de Muzeul Căilor Ferate Române, Muzeul Parfumului și Institutul Astronomic al Academiei Române. În 2021, Pop-Up Museums a inclus colaborări cu Muzeul Municipiului București, Muzeul Telecomunicațiilor și Muzeul Aviației Române.
Articol creat de Andreea Vasile
Coca-Cola este una dintre mărcile globale care nu mai au nevoie de nicio prezentare. Toată lumea a auzit de compania aceasta și, implicit, de băutura cu atât de multe povești de-a lungul timpului. Adrian Preda este unul dintre oamenii pentru care Coca-Cola reprezintă însă mai mult: atât o colecție de sticle speciale și, uneori, rare, cât și prilejul de-a întâlni oameni interesanți care, adesea, devin și buni prieteni.
Cele 4 colecții de la Muzeul Colecționarilor pe care le poți vizita se numesc:
”Arta Tranșeelor (Trench Art) în România”, care îi aparține inginerului Cristian Dumitru și care numără cea mai mare colecție de obiective decorative din România, cu peste 350 de piese, adunate în peste 30 de ani, toate realizate de soldați, personal auxiliar al armatei, prizonieri de război sau civili și a căror proveniență e legată direct de un conflict armat sau de urmările acestuia.
”Colecția Coca Cola”, care îi aparține lui Adrian Preda și care numără 500 de sticle Coca-Cola și 450 de coastere.
”Colecția Aparate Foto Vintage”, care îi aparține Ralucăi Chipriade și lui Paul Aioanei și care cuprinde 67 de aparate, ce prezintă evoluția tehnicii fotografice folosită în captarea imaginilor timp de un secol.
”Colecția Ceasuri de Buzunar”, care îi aparține lui Cristian Galeru și care include 15 ceasuri mecanice, funcționale, replici ale ceasurilor celebre din secolele XVIII- XIX, originalele fiind produse de firma Atlas, un sub-brand al faimoasei companii de ceasuri Elgin Watch Company. Ceasurile din expoziție sunt fabricate în secolul XXI, dar sunt un omagiu adus seriei foarte populare din secolele trecute.
Când ați început să deveniți interesat de obiectele colecționate și cum s-a transformat acest interes într-o pasiune, respectiv colecția pe care o aveți în prezent expusă la Muzeul Colecționarilor?
Începerea colecției de sticle de Coca-Cola, ediții limitate, a venit pentru mine destul de natural având deja inoculat „microbul” colecționării de mai bine de 15 ani, când am început să dezvolt o atracție pentru sticlele de băuturi în miniatură. Prima interacțiune cu Coca-Cola a fost în anul 2016, când a fost lansată o sticlă de aluminiu special creată pentru Valentine’s Day. O sticlă roșie, plină de inimioare, ce mi-a atras atenția și mi-a trezit interesul de a căuta mai multe informații, mai multe sticle.
Astfel, am avut plăcerea de a descoperi o comunitate internațională vastă și primitoare. De alfel, orice tip de colecție, din dorința de a acumula cât mai multe piese, te duce inevitabil către alte zone ale lumii, unde prin interacțiunea cu alți colecționari alături de care împărtășești aceeași pasiune se creează relații de prietenie și socializare. Colecționarea devine astfel un stil de viață.
Prima interacțiune cu Coca-Cola a fost în anul 2016, când a fost lansată o sticlă de aluminiu special creată pentru Valentine’s Day.
Adrian Preda
Ce obiect din colecția dvs. este cel mai valoros din punct de vedere sentimental?
Mi-ar fi destul de greu să aleg un singur obiect. Însă pot spune că am dezvoltat o atracție deosebită către tematica Crăciunului, unde am încercat, și chiar reușit aș putea spune, să acumulez o multitudine de sticle atât din diferite perioade, cât mai ales din cât mai multe țări, acest segment reprezentând acum 1/3 din totalul colecției mele.
Ce credeți că a adus în viața dvs. colecția pe care o aveți și ce simțiți vizavi de ea din punct de vedere al preocupării, timpului pe care l-ați dedicat să o construiți și disciplinei?
Cu siguranță primul beneficiu adus este prietenia. Și nu mă refer doar la cele online, legăturile cu colecționari de pe întreg globul, ci la prietenie în adevăratul sens al cuvântului, oameni alături de care s-a creat o legătură strânsă incluzând membrii familiilor noastre, devenind o tradiție ca, cel puțin câteva zile pe an, să petrecem mici concedii împreună.
Care sunt cele mai neobișnuite locuri din care ați procurat obiectele din colecția dvs.?
Pentru mine nu a fost neobișnuit, ci mai degraba inedit. Am avut ocazia și plăcerea de a participa, de două ori, la întâlnirea internațională a colecționarilor din Paris, eveniment organizat de Clubul Colecționarilor Coca-Cola Franța, în parteneriat cu filiala locală a companiei.
Întotdeauna, pentru orice colecționar este o satisfacție când adaugă un obiect rar colecției sale.
Adrian Preda
Pentru ce obiect din colecție v-ați dat cel mai mult peste cap ca să-l aveți?
Sticla Coca-Cola Half Full.
Coca‑Cola a lansat în luna aprilie, 2019 campania Half Full, exclusiv în România, printr-o inovație de ambalaj, o sticlă plină doar de la jumătate în sus. Sticlele au fost create în ediție limitată, devenind un canal de promovare pentru știri și statistici pozitive cu și despre români, promovând exemple precum: elevi care câștigă în fiecare an sute de premii internaționale, performanțe din sport, artiști români recunoscuți internațional.
Pentru a intra în posesia unei astfel de sticle puteai participa la un concurs online. Nu am avut norocul de a mă număra printre cei 200 de caștigători ai sticlelor oferite ca premiu. Doar că nu am renunțat la dorința de a avea acestă sticlă și cutia ei de prezentare în colecție și prin numeroase încercări de a contacta o parte dintre câștigatori, am reușit să îi conving să îmi cedeze sticla premiu, unde după cum au spus chiar ei își regăsește mai bine locul și prețuirea.
Acum sunt mândru posesor a trei astfel de seturi, fiecare diferit: două ce conțin varianta Gust original al sticlei, dar diferă dimensiunea cutiei și una cu sticla de Coca-Cola Zero. Efortul a meritat pe deplin. Întotdeauna, pentru orice colecționar este o satisfacție când adaugă un obiect rar colecției sale.
Ce înseamnă pentru dvs. că aveți o colecție care acum e expusă într-un loc public precum Muzeul Colecționarului din Sun Plaza, unde poate fi văzută și de alți oameni?
Mulți dintre apropiații mei, și nu numai, știu că de câțiva ani îmi doream organizarea unei expoziții, iar provocarea lansată de Sun Plaza a transpus această dorință în realitate. Un bun prieten spunea că: „Valoarea unei colecții vine când e vizibilă publicului larg!”, Muzeul Colecționarilor din cadrul proiectului Pop-up Museums fiind acum prilejul meu de a aduce în lumina reflectoarelor această colecție.
De câțiva ani îmi doream organizarea unei expoziții, iar provocarea lansată de Sun Plaza a transpus această dorință în realitate.
Adrian Preda
Ce v-ați dori să înțeleagă oamenii din colecția dvs. și cu ce mesaj v-ați dori să rămână în suflet?
Cred că vor fi plăcut surprinși să vadă sticle ce reflectă colaborări celebre ale companiei Coca-Cola cu branduri de renume din diverse domenii de activitate, sticle despre a căror existență poate nu ar fi știut. De asemenea, ar putea remarca o reconstituire vizuală a istoriei, mai ales prin sticlele expuse în vitrina dedicată producției românești, unde vor vedea produse ce le vor trezi amintiri plăcute. Și cine știe, poate chiar le va trezi interesul de a colecționa și ei.
Muzeul Colecționarilor închide seria evenimentelor Pop-Up Museums din 2021, un proiect cultural Sun Plaza, care și-a propus să aducă muzeele mai aproape de bucureșteni într-o serie de expoziții neconvenționale. Inițiativa a debutat în 2020, cu expoziții realizate alături de Muzeul Căilor Ferate Române, Muzeul Parfumului și Institutul Astronomic al Academiei Române. În 2021, Pop-Up Museums a inclus colaborări cu Muzeul Municipiului București, Muzeul Telecomunicațiilor și Muzeul Aviației Române.
Articol creat de Andreea Vasile