Ceea ce a început în 1873 ca un brevet pentru niturile de cupru pentru pantalonii de lucru, a devenit în ultimii 150 de ani cea mai emblematică și influentă piesă vestimentară creată vreodată. O pânză pentru un stil care încalcă regulile și se exprimă liber. Blugii 501 au depășit granițele timpului și ale culturii, o piesă originală adorată într-un mod unic de fiecare generație.
Povestea 501 Originals începe cu Jacob Davis și cu o inovație în ceea ce privește îmbrăcămintea de lucru: nituri de cupru pentru pantalonii din pânză. Un succes instantaneu, Davis a prezentat salopeta cu talie nituită de cupru furnizorului său de produse, Levi Strauss. Urmând ca mai târziu, cei doi să facă echipă pentru o versiune a modelului din denim și pânză duck – brevetat în 1873, modelul va deveni cunoscut sub numele de 501.
Până în 1918, profiturile pentru Levi Strauss & Co. erau la cel mai scăzut nivel istoric. Frații Stern – nepoții lui Levi Strauss, care preluaseră compania după moartea acestuia – și noul lor șef de producție, Milton Grunbaum, s-au concentrat pe îmbunătățirea durabilității blugilor 501, conform feedback-ului clienților. De exemplu, găicile pentru curele au fost adăugate la salopete ca răspuns la schimbările în modă și a dorințelor consumatorilor. Până în 1925, 501 Originals a adus profituri vertiginoase.
În perioada anilor 1930, Levi’s a devenit un element de bază al îmbrăcămintei de lucru occidentale. De la un model favorit printre cowboy și călăreții de rodeo, Levi’s ajunge să transpună romantismul Occidentului în reclamele sale. Mai mult, Vogue a publicat un articol în care recomandă blugii 501 pentru femeile care se află în vacanță la ferme, fiind o nouă tendință. În 1939, John Wayne a purtat o pereche de 501 Originals cu tivul suflecat – în filmul Stagecoach – , pornind astfel o relație de lungă durată cu Hollywood.
Cu toate acestea, abia după cel de-al Doilea Război Mondial, blugii 501 au fost în centrul atenției. Dintr-un articol dedicat îmbrăcămintei de lucru, pantalonii – cu un fit mai pliat pe picior și fără nasturii de la spate și bretele – erau acum priviți ca o ținută casual. Cluburile de motocicliști, artiștii, muzicienii și, cel mai important, adolescenții, au îmbrățișat 501 Originals pentru stilul lor durabil și utilitar. În plus, au devenit o declarație cool și ieșită din tipare datorită lui Marlon Brando în filmul The Wild One din 1953.
În anii 1960, blugii 501 erau un element de bază al subculturilor de pretutindeni. Au fost purtați la Woodstock, în timpul mișcării pentru Drepturile Civile și la protestele din Vietnam, precum și de subculturile Mods și Rockers din Marea Britanie. Prezența lor devine tot mai constantă în filme emblematice, ba chiar în cazul lui Bob Dylan, își fac prezența pe coperta de album. Au devenit sinonimi cu tineretul, cât și cu conceptul de contracultură, modelul fiind adesea interzis în școli. Un act care a contribuit și mai mult la iubirea adolescenților față de 501.
De-a lungul anilor ’70 și ’80, blugii 501 s-au globalizat. Devin un produs nelipsit de pe piețele negre, în special în cele din fosta Uniune Sovietică. În Japonia, pe măsură ce popularitatea față de îmbrăcămintea edgy a crescut, vintage 501 Originals capătă un caracter must-have. Vedetele rock precum Kate Bush și Kim Gordon i-au purtat rupți și uzați, în timp ce vedetele hip-hop precum Run D.M.C. și N.W.A îi preferau negrii și baggy. Personaje emblematice în domeniul tehnologiei precum Steve Jobs i-au purtat la fel ca motocicliștii din Oakland, Chicanos din L.A. și Bobos din Paris.
Numiți de revista Time în 1999 drept „articolul de modă al secolului 20”, blugii 501 și-au continuat ascensiunea de succes drept un articol emblematic și în secolul 21. Levi’s continuă să impresioneze în acest sezon cu introducerea modelelor 501 ’54 pentru bărbați și 501’81 pentru femei. Prin noile stiluri 501 care vor fi lansate în acest an, următorii 150 de ani a unui articol unic, durabil și stilat vor fi asigurați.
Despre Levi’s 501 Family:
Noile produse 501 pentru sezonul primăvară-vară 2023
Despre brandul Levi’s
Brandul Levi’s simbolizează stilul american clasic și cool fără efort. De la inventarea lor de către Levi Strauss & Co. în 1873, blugii Levi’s au devenit una dintre cele mai recunoscute articole de îmbrăcăminte din lume, captând imaginația și loialitatea oamenilor de generații. Astăzi, portofoliul de mărci Levi’s continuă să evolueze printr-un spirit de pionierat și inovator neobosit, care este de neegalat în industria de îmbrăcăminte. Gama noastră de îmbrăcăminte de blugi și accesorii de top este disponibilă în peste 110 de țări, permițând persoanelor din întreaga lume să-și exprime stilul propriu. Pentru mai multe informații despre marca Levi’s, produsele și magazinele sale, vă rugăm să vizitați levi.com.
Ceea ce a început în 1873 ca un brevet pentru niturile de cupru pentru pantalonii de lucru, a devenit în ultimii 150 de ani cea mai emblematică și influentă piesă vestimentară creată vreodată. O pânză pentru un stil care încalcă regulile și se exprimă liber. Blugii 501 au depășit granițele timpului și ale culturii, o piesă originală adorată într-un mod unic de fiecare generație.
Povestea 501 Originals începe cu Jacob Davis și cu o inovație în ceea ce privește îmbrăcămintea de lucru: nituri de cupru pentru pantalonii din pânză. Un succes instantaneu, Davis a prezentat salopeta cu talie nituită de cupru furnizorului său de produse, Levi Strauss. Urmând ca mai târziu, cei doi să facă echipă pentru o versiune a modelului din denim și pânză duck – brevetat în 1873, modelul va deveni cunoscut sub numele de 501.
Până în 1918, profiturile pentru Levi Strauss & Co. erau la cel mai scăzut nivel istoric. Frații Stern – nepoții lui Levi Strauss, care preluaseră compania după moartea acestuia – și noul lor șef de producție, Milton Grunbaum, s-au concentrat pe îmbunătățirea durabilității blugilor 501, conform feedback-ului clienților. De exemplu, găicile pentru curele au fost adăugate la salopete ca răspuns la schimbările în modă și a dorințelor consumatorilor. Până în 1925, 501 Originals a adus profituri vertiginoase.
În perioada anilor 1930, Levi’s a devenit un element de bază al îmbrăcămintei de lucru occidentale. De la un model favorit printre cowboy și călăreții de rodeo, Levi’s ajunge să transpună romantismul Occidentului în reclamele sale. Mai mult, Vogue a publicat un articol în care recomandă blugii 501 pentru femeile care se află în vacanță la ferme, fiind o nouă tendință. În 1939, John Wayne a purtat o pereche de 501 Originals cu tivul suflecat – în filmul Stagecoach – , pornind astfel o relație de lungă durată cu Hollywood.
Cu toate acestea, abia după cel de-al Doilea Război Mondial, blugii 501 au fost în centrul atenției. Dintr-un articol dedicat îmbrăcămintei de lucru, pantalonii – cu un fit mai pliat pe picior și fără nasturii de la spate și bretele – erau acum priviți ca o ținută casual. Cluburile de motocicliști, artiștii, muzicienii și, cel mai important, adolescenții, au îmbrățișat 501 Originals pentru stilul lor durabil și utilitar. În plus, au devenit o declarație cool și ieșită din tipare datorită lui Marlon Brando în filmul The Wild One din 1953.
În anii 1960, blugii 501 erau un element de bază al subculturilor de pretutindeni. Au fost purtați la Woodstock, în timpul mișcării pentru Drepturile Civile și la protestele din Vietnam, precum și de subculturile Mods și Rockers din Marea Britanie. Prezența lor devine tot mai constantă în filme emblematice, ba chiar în cazul lui Bob Dylan, își fac prezența pe coperta de album. Au devenit sinonimi cu tineretul, cât și cu conceptul de contracultură, modelul fiind adesea interzis în școli. Un act care a contribuit și mai mult la iubirea adolescenților față de 501.
De-a lungul anilor ’70 și ’80, blugii 501 s-au globalizat. Devin un produs nelipsit de pe piețele negre, în special în cele din fosta Uniune Sovietică. În Japonia, pe măsură ce popularitatea față de îmbrăcămintea edgy a crescut, vintage 501 Originals capătă un caracter must-have. Vedetele rock precum Kate Bush și Kim Gordon i-au purtat rupți și uzați, în timp ce vedetele hip-hop precum Run D.M.C. și N.W.A îi preferau negrii și baggy. Personaje emblematice în domeniul tehnologiei precum Steve Jobs i-au purtat la fel ca motocicliștii din Oakland, Chicanos din L.A. și Bobos din Paris.
Numiți de revista Time în 1999 drept „articolul de modă al secolului 20”, blugii 501 și-au continuat ascensiunea de succes drept un articol emblematic și în secolul 21. Levi’s continuă să impresioneze în acest sezon cu introducerea modelelor 501 ’54 pentru bărbați și 501’81 pentru femei. Prin noile stiluri 501 care vor fi lansate în acest an, următorii 150 de ani a unui articol unic, durabil și stilat vor fi asigurați.
Despre Levi’s 501 Family:
Noile produse 501 pentru sezonul primăvară-vară 2023
Despre brandul Levi’s
Brandul Levi’s simbolizează stilul american clasic și cool fără efort. De la inventarea lor de către Levi Strauss & Co. în 1873, blugii Levi’s au devenit una dintre cele mai recunoscute articole de îmbrăcăminte din lume, captând imaginația și loialitatea oamenilor de generații. Astăzi, portofoliul de mărci Levi’s continuă să evolueze printr-un spirit de pionierat și inovator neobosit, care este de neegalat în industria de îmbrăcăminte. Gama noastră de îmbrăcăminte de blugi și accesorii de top este disponibilă în peste 110 de țări, permițând persoanelor din întreaga lume să-și exprime stilul propriu. Pentru mai multe informații despre marca Levi’s, produsele și magazinele sale, vă rugăm să vizitați levi.com.